در سالهای اخیر ، مصرف سبزیجات به طرز چشمگیری افزایش یافته است. تمیز کردن سبزیجات و میوه ها در آب به تنهایی کافی نیست. زیرا سبزیجات و میوه هایی که در زندگی روزمره مصرف می کنیم دارای مقادیر غیرقابل قبولی از سموم دفع آفات و مواد شیمیایی هستند که می توانند خطرات زیادی برای سلامتی انسان ایجاد کنند. از این رو ، توجه بیشتر بر ایمنی میوه و سبزیجات ، تولید ازن به عنوان یک ضرورت در خانه و حتی در دفاتر مورد توجه قرار گرفته است.

ازن (O3) ضد عفونی کننده قوی و قدرتمندی است و توانایی تخریب فرم بیولوژیکی طیف گسترده ای از میکروارگانیسم ها بدون تولید هیچگونه باقیمانده ای را دارد.

شستشوی سبزیجات و میوه ها با آب شیر دامنه وسیعی از عوامل بیماری زا را از بین نمی برد. از این رو ، تمیز کردن میوه ها و سبزیجات با استفاده از ژنراتور ازن ، آنها را برای مصرف انسان مناسب می کند.

فن آوری ضدعفونی ازن ،گاز ازن بسیار واکنش پذیر را تولید می کند که سموم دفع آفات ، حشره کش ها و سایر مواد شیمیایی مضر در مزرعه را با موفقیت اکسید می کند. ازن برای مصارف خانگی کاملاً بی خطر است و هنگامی که ازن با میوه یا سبزی در تماس باشد ، فوراً قارچ ها ، کپک ها و باکتری ها و سایر آلودگی های موجود در سطح آن را می کشد و میوه یا سبزیجات تازه را برای زندگی طولانی تر نگه می دارد.

مقادیر بالای مواد شیمیایی ، سموم دفع آفات و سایر مواد تأثیر مضر بر سلامتی ما دارد. به همین دلیل ، شما باید از روشهای پیشرفته ای برای شستن میوه و سبزیجات قبل از مصرف استفاده کنید. با تمام فن آوری های جدید موجود ، روش های زیادی برای تمیز کردن سبزیجات وجود دارد – یکی از آنها تولید ازن است که به محافظت از خود و خانواده کمک می کند.

استفاده از کلر می تواند منجر به آلودگی محصول با مواد شیمیایی کلر شده شود. در حقیقت اتحادیه اروپا به همین دلیل استفاده از کلر را برای شستشوی میوه و سبزیجات به میزان قابل توجهی محدود کرده است. بسیاری از بسته بندی کننده های اروپایی ضد عفونی کننده خود را ازن انجام داده و ژنراتورهای ازن را نصب کرده اند.

ازن یک ضد عفونی کننده قوی تر از کلر ، کلرید دی اکسید یا اسید پراستریک است. در برابر طیف گسترده ای از پاتوژن ها از جمله باکتری ها ، ویروس ها ، کریپتوسپوریدیم ، ژیاردیا و غیره مؤثر است از همه مهمتر ، ازن تنها 10 تا 20 دقیقه در آب عمر دارد و پس از آن مدت به اکسیژن تجزیه می شود. بنابراین باعث می شود محصولاتی مانند کلر یا دی اکسید کلر مضر نباشند. این امر از آلوده شدن سبزیجات به همراه فرآورده های ضد عفونی کننده جلوگیری می کند و همچنین باعث تخلیه آسان آب شستشوی استفاده شده می شود.

دستگاه پیشرفته ای به نام ژنراتور ازن با از بین بردن یا شستشوی مواد سمی خطرناک روی سبزیجات و میوه ها بدون کاهش ارزش غذایی آنها ، سبزیجات را ضد عفونی می کند و بنابراین به شما کمک می کند زندگی سالم ، ایمن و بهتری داشته باشید. ژنراتور ازن برای تمیز کردن سبزیجات نه تنها برای بهبود سلامتی شما بلکه در بالا بردن کیفیت زندگی شما مؤثر است. ازن مطمئناً راه حل مطلوب برای افزایش و بهبود ایمنی سبزیجات و میوه های تازه است.

سیستم ازن باید به گونه ای طراحی شود که راندمان انتقال ازن را در آب به حداکثر برساند.

ازن به طعم سبزیجات آسیب نمی زند و همچنین در از بین بردن واکس روی آن بسیار مفید است. ازن انواع آلودگی ها و سموم دفع آفات را با سهولت از بین می برد و باعث می شود سبزیجات و میوه ها تازه و بی خطر آماده مصرف شوند. با این وجود ، برای جلوگیری از آسیب رساندن به مواد غذایی و سلامتی انسان لازم است حدود ایمنی در معرض ازن تعیین شود.

آب اوزون دار راهی مناسب برای شستن میوه و سبزیجات است و مزایای زیر را نسبت به ضد عفونی کننده های سنتی بر پایه کلر ارائه می دهد:

  1. با استفاده از اندازه گیری ORP (پتانسیل کاهش اکسیداسیون) می توان سطح ازن محلول در آب را بطور دقیق و ساده کنترل کرد.
  2. اثر ضد عفونی کننده ازن به سطح pH آب بستگی ندارد.
  3. ازن هیچ گونه باقیمانده ای روی محصول باقی نمی گذارد که می تواند روی طعم و مزه تأثیر بگذارد یا ماندگاری را کاهش دهد.
  4. ازن در صورت نیاز تولید می شود و بنابراین نیازی به ذخیره سازی خاصی ندارد.
  5. ازن هیچ هزینه خرید و دفع مواد شیمیایی را ندارد. ازن هیچ گونه باقیمانده ای در آب باقی نمی گذارد و بنابراین استفاده مجدد از آن ساده است.
  6.  ازن موجود در هوا در داخل یک سردخانه می تواند رشد میکروارگانیسم های موجود در هوا و سطح تولید را به تأخیر بیندازد.