بوبری

در سال های اخير تلاش ‌های زيادی برای از بين بردن بوهای مزاحم و ناخوشايند در پروسه‌ های مختلف صنعتی در محيط ‌های مختلف انجام‌ شده ‌است. در اكثر سيستم‌هايی كه تاكنون برای بوزدایی استفاده می ‌شده است، اقدام به استفاده از بوهای پوششی برای پنهان نمودن بوی نامطلوب انجام گرفته است. در اين عمل بوی نامطلوب را از بين نمی ‌برند؛ بلكه با استفاده از انواع اسانس‌ های بوزا در محيط با ايجاد رايحه‌ای طبيعی از بوهای خوشایند بوهای نامطلوب را پنهان می ‌نمایند. اگر صنعت و كسب و كار شما به خاطر مشكل ايجاد بو، در معرض خطر شكايت، اقدام قانونی و جريمه می ‌باشد، می توانيد از تكنولوژی موثر و ارزان ازن ژنراتور تصفیه ی هوا برای رفع آن بهره مند شويد.

کاربرد ازن ژنراتور در بوبری

 شركت فنون آردا سبز به عنوان شركتی پيشرو در استفاده از سيستم‌ های مدرن و مقرون‌ به صرفه نمودن آن ‌ها برای كاربردهای زيست محيطی، اقدام‌ به اجرای اين گونه پروژه ‌ها نموده است و برای اولين بار سيستم بوزدايی در ايران را در تصفيه ‌خانه فاضلاب كارخانه ‌های لبنی به كار گرفته است. راندمان و نتایج یک دهه فعالیت این شرکت در حوضه ی بوبری بسيار مطلوب بوده و قابل استناد است. فنون آردا سبز با استفاده از روش‌ های رایج در جهان با از بین بردن بوهای نامطلوب، پاک نمودن هـوا و ایجاد رایحه ای طبیعی در محیط، فضایی مطبوع و عاری از آلودگی را برای شما فراهم می‌کند.

در حال حاضر، به اثبات رسيده است كه بوي هر مولكول به ساختمان آن مولكول مربوط مي شود لذا با تخريب ساختار مولكول مي توان بوي آن را به صورت موثر از بين برد . بهترین روش برای شکستن ساختار ملکول, اكسيداسيون با يك ماده اكسيد كننده مي باشد كه خود آلاينده محيط زيست نباشد. اكسيژن فعال قوي ترين و موثر ترين از بين برنده و رفع كننده بوهاي نامطبوع مانند گازهاي شيميايي (  آروماتيك ها و …) و بوهاي ناشي از حيوانات ، كپك و قارچ ، دود دخانيات و …. است.

اكسيژن فعال گازي تقريباً بي رنگ با بوي ترش و قدرت اکسيد کنندگي بالا است و سريعاً آلاينده هاي محيط را اکسيد مي نمايد و نتيجه اين اکسيداسيون تنها اکسيد مواد و اکسيژن مي باشد . اكسيژن فعال  پايدار نبوده و در نتيجه نمي توان آنرا انبار يا حمل نمود. اين امر باعث مي گردد که توليد آن همواره در محل انجام گيرد، لذا مرحله حمل و انبار مواد شيميايي در اين روش حذف مي شود.

اين واقعيت كه گازهاي زايد، بخصوص گازهاي زايد صنعتي حاوي گوگرد به اكسيژن فعال حساس هستند و اين امر نتيجه توانايي بالاي اكسيداسيون بوسيله اين گاز است سبب گرديده كه  اكسيژن فعال به عنوان بهترين بوزدا در جهان مطرح شود.

اكسيژن فعال علاوه بر قابليت بوزدايي يک ضد عفوني کننده بسيار قوي نيز مي باشد و به نحو مطلوب و بسيار موثري انواع آلودگي هاي ميکروبي را از بين مي برد. ويژگي هايي نظير قابليت تجزيه تركيبات سمي شيميايي و نيز كشتن انواع ميكروارگانيسم ها ، اعم از باكتريها و ويروسها ،  اكسيژن فعال را به مهمترين عامل پاك كننده  و ضد عفوني كننده  محيط تبديل كرده است.

در گذشته نبود اطلاعات كاربردي اين تكنولوژي  در ايران و نيز هزينه بالاي توليد آن در محيط باعث عدم استفاده از آن در بوزدايي شده است . شركت آردا به عنوان  شركتي پيشرو در جهان براي استفاده از سيستمهاي مدرن و مقرون به صرفه نمودن آنها براي كاربردهاي زيست محيطي اقدام به اجراي اين گونه پروژه ها در ايران نموده است و اخيراً براي اولين بار سيستم بوزدايي در ايران را در تصفيه خانه فاضلاب كارخانه هاي لبني بكار گرفته است كه راندمان آن بسيار مطلوب بوده است. با استفاده از اين سيستم  اكسيژن فعال توليد مي شود و اين اكسيد كننده قوي مولكولهاي بودار را سريعاً به تركيبات اوليه  آنها تجزيه مي كند و خود تبديل به اكسيژن  مي شود . در نتيجه بدليل اينكه هيچگونه تركيب جانبي ايجاد نمي شود ، این روش جزء روشهای دوستدار محيط زيست شناخته شده است. در شكل زير طرح شماتيك براي توليد مولكولهاي اكسيژن فعال  و تجزيه مولكول بوزا بوسيله اكسيژن فعال نشان داده شده است.

اكسيژن فعال ضد عفوني كننده و پاك كننده هوا  است و با ايجاد رايحه اي طبيعي در محيط،  فضايي مطبوع  و عاري از آلودگي هاي شيميايي و ميكربي براي شما مي آفريند.

 

کاربرد ازن ژنراتور در بوبری

مزایای استفاده از ازن ژنراتور در تصفیه هوا:

  • عملكرد سريع و موثر ازن
  • هيچ محصول جانبي و مضر به جای نمی ‌گذارد.
  • كاملا سازگار با محيط زيست
  • ایمنی بالا
  • بهبود كيفيت هوا و رفع آلودگی در محيط كار و حذف شكايات ناشی از بو
  • عدم خطر در ترکیبات حاصل از تغییر شیمیایی
  • موجب از بين رفتن انواع حساسيت‌ها و آلرژي بخاطر گرده و ميكروب ‌ها در محيط ‌های دربسته
  • حذف بوی حاصل از دود سيگار و دخانيات و دود و بوی حاصل از آتش سوزی، رفع بوی حاصل از نم ‌زدگی، رفع بو و بخارات حاصل از پخت و پز و بوی حاصل از نگهدار حيوانات خانگی