ازن ژنراتور مرغداری

ازن ژنراتور مرغداری

ازن در صنعت مرغداری بسیار کاربرد دارد. ازن یک دستگاه کاربردی انواع صنایع است. ازن ژنراتور آردا در مقدارهای متفاوت تولید می شود. ازن در ضدعفونی آب مخزن ورودی و همچنین بوبری سوله های مرغداری کاربرد دارد. ازن ژنراتورهای شرکت آردا به سه بخش لابراتواری (COG1-5)، نیمه‌صنعتی (MOG10-200) و صنعتی (IOG0.5- 5) تقسیم‌بندی می‌شوند. ازن ژنراتورهای نیمه‌صنعتی می‌توانند تا غلظت 200 گرم بر ساعت ازن تولید نمایند. ورودی این دستگاه‌ها می‌تواند هوا یا اکسیژن باشد. ازن به صورت طبیعی یک گاز است.

کاربردهای ازن ژنراتور کشتارگاه:

از آب ازن دار تولید شده به وسیله ازن ژنراتور کشتارگاه می‌توان به منظور شستشو و ضد عفونی کردن کلیه ابزارآلات، لوازم و سطوح کار و همچنین ضد عفونی کف و دیوارهای سالن‌های تولید استفاده کرد. این کار باعث ارتقای سطح بهداشت در محصول شده و ماندگاری آن را افزایش می‌دهد.

همچنین ضدعفونی کردن لاشه‌های گوشت و ضایعات کشتارگاهی و گنداب ناشی از ذبح قبل از تخلیه به فاضلاب امکان پذیر شده و در نتیجه به طور مرتب میزان آلودگی درمحیط کاهش می‌یابد. بوزدایی در کشتارگاه‌ها مساله‌ای مهم و قابل تامل است.

اکسیداسیون با ازن یکی از راه‌های مدرن کنترل بو می‌باشد. اکسیژن فعال ساختمان مولکول های بوزا را تخریب کرده و این امر موجب می شود تا کارگرها از محیط کار بهتر و مناسب تری برخوردار شوند که در نتیجه توان توليد افزایش یافته و میانگین سود روزانه بیشتر می‌گردد. تزریق اکسیژن فعال به وسیله ازن ژنراتور کشتارگاه، برای بوزدایی در هوا سبب 15 – 20% کاهش نیاز تهویه هوا و صرفه جویی در هزینه گرمایش تا 30% و همچنین سبب کاهش بو در محوطه اطراف کشتارگاه می‌شود.