ازن در صنعت برای ضدعفونی کردن و در بعضی موارد تصفیه محصولاتی که صنعت تولید می کند قابل استفاده است. هم چنین ممکن است برای از بین بردن بوی بد محصولات ،  ودر نتیجه عدم ایجاد ناراحتی در پرسنلی که با این محصولات کار میکنند استفاده شود.

ما انواع صنایعی را پیدا می کنیم که استرلیزه سازی فرآیند ها در آنها ضروری نباشد ، اما با این وجود در تولید مواد واسطه ی خطرناک ایجاد می شود ، بنابراین از بین بردن آنها بسیار مهم است.

یک روش ایمن و اقتصادی استفاده ازن خواهد بود. بر اهمیت استفاده ازن در صنایع غذایی  همواره تأکید می شود ، زیرا از تکثیر باکتری ها و قارچ ها و در نتیجه تغییر محصول نهایی جلوگیری می کند.

استفاده از ژنراتور ازن در اتاقهای برودتی بدون شک راه حل ایده آل است. از آنجا که باقی مانده ای از ازن باقی نمی ماند ، بسیار توصیه می شود هنگام ذخیره میوه و سبزیجات و همچنین در صنعت گوشت یا صنعت ماهیگیری از آن استفاده شود.

ژنراتورهای ازن فقط بو را از بین نمی برد، بلکه مولکول هایی را که بوی بد تولید می کنند کاملاً از بین می برند و یک اتاق سرد بی بو را از خود به جای می گذارند. و از آنجا که ازن میکروارگانیسم ها را از بین می برد،ضدعفونی مطلق خواهیم داشت.

استفاده از آن هیچ گونه بو و مزه ای را به مواد غذایی ذخیره شده نمی بخشد. علاوه بر این ، در مورد گوشت و ماهی و همچنین میوه و سبزیجات ، استفاده از ازن باعث ماندگاری و کیفیت مواد غذایی می شود ، بدون اینکه کیفیت یا ماهیت آن تغییر کند ، زیرا این گاز هر گونه قارچ یا باکتری مضر را از بین می برد.

شکی نیست که کالاهای فاسد شدنی باید در شرایط خاص ، از مبداء خود به سوپر مارکت ها یا رستوران ها منتقل شوند.

در دماهای پایین ، فعالیتهای آنزیمی و میکروبی مهار می شوند ، که مسئول تغییر در فرآورده های فاسد شدنی هستند ، به همین دلیل حمل و نقل آنها همیشه باید در این شرایط فیزیکی انجام شود. با این وجود ، بسیاری از این میکروارگانیسم ها در مواد غذایی و محیط ، تحت اشکال مختلف مقاومت و پنهان ، باقی می مانند ، بنابراین می توانند هنگامی که شرایط دما مطلوب تر باشد ، حتی اگر برای مدت کوتاهی ، دوباره به میکروارگانیسم فعال تبدیل شوند. به همین دلیل است که همیشه “زنجیره سرد” بسیار مهم است.

ازن کاملاً متفاوت است. به دلیل خاصیت ضد عفونی کننده و دفع کننده آن ، حداقل سمیت آن و از بین بردن آسان آن ، استفاده از ژنراتور ازن هیچ نوع باقیمانده ای را پس از کاربرد آن باقی نمی گذارد و نه محصولات شیمیایی که ممکن است روی غذا تأثیر بگذارد. بنابراین استفاده از آن در اتاقهای سرد روشی بسیار مؤثر است که تا حد زیادی جایگزین روشهای قبلی می شود.

ازن یک ماده اکسید کننده قدرتمند است که با استانداردهای ارگانیک نیز مطابقت دارد. بنابراین ، این محصول باعث بهبود بهره وری در یک پروژه کشاورزی ، دستیابی به محصولاتی با طعم تازه و ظاهری سالم می شود.

تقاضا برای محصولات با کیفیت بالا که به طور مناسب بسته بندی می شوند رو به افزایش است. این موضوع هم در بازارهای مصرف کننده و هم برای خدمات غذایی صادق است. چالش این است که با سودآوری و پایدارترین راه ممکن چگونه به این هدف برسیم. این امر با تغییر نحوه پردازش محصولات ماندگاری و بهبود ظاهر محصول را افزایش می دهد. جواب در ژنراتورهای ازن است. شستشو و ضد عفونی ازن از روش های سنتی که باقی مانده های شیمیایی را رها می کنند و در آخر بو و مزه ناخوشایندی به جای می گذارد بهتر عمل می کند.

مزایای تصفیه  ازن:

عدم وجود قارچ در مواد غذایی و بسته بندی.

حفظ طولانی تر مواد غذایی تا 3 الی 10 برابر زمانی.

وزن اولیه با رطوبت زیادی حفظ می شود.

ظاهر عالی.

کیفیت داخلی بهتر.

کاهش خسارات ناشی از فساد.

تأخیر در فرآیند رسیدن میوه (با شکستن مولکول اتان توسط اکسیداسیون).